Em Portugal, começam a surgir, através dos fornecedores de televisão por cabo, serviços que permitem parar ou gravar digitalmente as emissões televisivas (semelhantes ao TiVo) e também a Internet ganha cada vez mais protagonismo com os streamings de vídeo de programas exibidos nos canais nacionais. Por isso, apesar do natural atraso, esta questão americana está a ganhar relevância dentro e fora dos Estados Unidos. Com a consequente influência sobre o universo publicitário.
In the Age of TiVo and Web Video, What Is Prime Time?
By BRIAN STELTER
Published: May 12, 2008
This week, the television upfronts — in which the broadcast networks present their schedules to advertisers — will open with a mystery. Who stole six million viewers?
That’s the number who were watching prime time television last May, a month affectionately known as “sweeps,” but have disappeared this year, according to the overnight Nielsen ratings. Each of the major broadcast networks, save for Fox, has seen its audience decline this season. The ratings for hit shows like “American Idol” and “CSI” have approached record lows.
Para ler em The New York Times - Media & Advertising
12 de maio de 2008
O fim do horário nobre?
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